

Zarządzaj swoim menu
Menu jest wszystkim. Oto kilka przydatnych porad.
- Jeżeli menu ułożone jest w pionie, najlepiej się sprzedają pozycje na początku i na końcu. Jeżeli więc zależy ci na sprzedaży ryb, wiesz, gdzie je umieścić.
- Zadbaj, by nazwy dań były zrozumiałe, proste i chwytliwe.
- Dodawaj określenia informujące klientów o pochodzeniu dania – może to pomóc w jego sprzedaży.
- Zalecaj swoje ulubione połączenia ryby i wina.
Zostań bajarzem
Na każdym talerzu kładziesz cząstkę siebie – a goście kochają historie związane z daniami, nie zapomnij więc ich opowiedzieć. Oto kilka rad, jak to najlepiej zrobić:
- Opowiadaj gościom o tym, jakiej ryby użyłeś i na jakie smaki mają się nastawić. Nie zapomnij wspomnieć, czy jest to ryba sezonowa, z ekologicznej hodowli albo lokalna. Klienci lubią, gdy zdradzasz im imię rybaka albo miejsce, gdzie rybę złowiono.
- Przeszkol swoich pracowników, by mogli być twoimi ambasadorami smaku – pozwól im spróbować swoich potraw. To bardzo ważne, aby kelnerzy entuzjastycznie wypowiadali się o daniach, muszą więc o każdym wiedzieć najwięcej, ile tylko się da.
- Jeżeli oferujesz „połów dnia”, zadbaj, aby klienci o tym wiedzieli i byli przekonani, że dostaną najświeższą rybę.
Zapisz się do newslettera
Już dziś zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z informacjami ze świata gastronomii. Otrzymasz co miesiąc najświeższe przepisy, informacje o konkursach oraz inspirujących filmach i artykułach stworzonych przez szefów kuchni z całego świata. Niech nic Cię nie ominie!