Dziś food trucki to nie tylko bar szybkiej obsługi na kółkach z pudełkiem popcornu, watą cukrową czy pieczoną kiełbasą. Restauracje decydują się na food trucki, aby brać aktywny udział w wydarzeniach kulinarnych zarówno lokalnie, jak i o zasięgu ogólnopolskim, nierzadko wyjeżdżając także na targi czy festiwale poza granice kraju. To doskonała opcja na dotarcie do jeszcze większej liczby gości i kształtowanie świadomości smaku nie tylko we własnym lokalu.
Co więcej, decydując się na food trucka, restauracje mają możliwość sezonowego udziału w różnych zlotach, dostosowując swoje menu do danego wydarzenia. Właśnie rozpoczął się długo wyczekiwany sezon grillowy, dlatego tym bardziej warto pomyśleć o oryginalnej formie takiego przedsięwzięcia, skupiając się na mobilnych usługach gastronomicznych i satysfakcjonując swoich gości nową koncepcją na smak.
W food truckach oprócz klasycznych burgerów można dostać słodkie churros, bliskowschodnie kofty, soczyste kanapki z pastrami lub kukurydziane arepy - placki z mięsem. Jednak coraz częściej spotkać można mobilne grille – ciężarówki, w których permanentnie dzieje się proces wędzenia, peklowania i grillowania zarówno mięsa, jak i warzyw czy owoców.