Karnawał szyty na miarę
Według badania Harris Poll* aż 78% millenialsów woli wydawać pieniądze na doświadczenia niż rzeczy. To grupa młodych ludzi urodzonych w latach 1980-2000, która jest daleka od materializmu, a jej preferencje i potrzeby coraz częściej wpływają na całokształt i charakter rynków, w tym branży eventowej. Millenialsi to pokolenie, które jest świadome swojej wyjątkowości, kompetencji i bezpośrednio podejmuje decyzje o tym, co jest dla niego najlepsze. Ważne są dla nich relacje z ludźmi, mają krytyczny stosunek do świata i polegają na opiniach innych, aby spersonalizować swoje własne preferencje, np. zanim wybiorą się do restauracji, przeczytają w sieci wszystkie recenzje odnośnie lokalu w mediach społecznościowych, na portalach gastronomicznych, spytają swoich znajomych, czy warto, przeanalizują menu online, sprawdzą zdjęcia z wnętrza restauracji i dopiero podejmą decyzję o skorzystaniu z oferty.
Imprezy karnawałowe nie są reliktem przeszłości, a wręcz przeciwnie – to świetny moment na zorganizowanie wyjątkowego eventu, który w przypadku millenialsów powinien być przede wszystkim oryginalnym i zaskakującym doświadczeniem. Owszem, celem każdej imprezy jest wywołanie pozytywnych emocji, niemniej dla młodego pokolenia to niezwykłe doznania podczas eventu mają największe znaczenie. Możliwość poznania kogoś nowego i spróbowania czegoś, czego nigdy wcześniej nie mieli okazji skosztować to najlepsza perspektywa na udaną imprezę w karnawałowym szaleństwie.
55% spośród respondentów przyznało, że obecnie wydaje znacznie więcej pieniędzy na różnego rodzaju eventy niż kiedykolwiek wcześniej – koncerty, festiwale muzyczne, wernisaże, alternatywne kluby to priorytety na ich liście perfekcyjnych doświadczeń. Dlatego impreza karnawałowa dla millenialsów nie może być sztampowym wydarzeniem bez pomysłu. Musi zachwycać, obfitować w atrakcje i zaskakiwać do ostatniej chwili.
Już podczas planowania imprezy karnawałowej warto zaangażować millenialsów w jej organizację. Nowe technologie, social media, networking i aktywny udział jest dla nich istotne, lubią mieć wpływ na to, w czym biorą udział. Dlatego dobrze jest umożliwić komunikację elektroniczną, udostępnić aplikację mobilną w celu zapisów na event, swobodnie zasugerować ewentualne podjęcie inicjatywy. Dzięki idealnie dopasowanej przestrzeni, unikalnym rozrywkom, doskonałej oprawie muzycznej i nowatorskiemu menu zorganizujesz imprezę karnawałową, której millenialsi nie zapomną jeszcze na długo po.
Hedonizm w czystej postaci
Impreza karnawałowa dla millenialsów to nie tylko nowoczesna playlista, którą wykorzysta na parkiecie DJ. Event warto wzbogacić o występ znanego artysty lub zaprosić lokalnych mistrzów sceny stand-upowej, którzy zadbają o dobry nastrój gości. Ponadto dobrym rozwiązaniem jest ustalenie głównego motywu przewodniego imprezy, np. all black, hipster czy lata 60. na wzór serialu „Mad Men”. Ważna jest także estetyka w lokalu – zarówno w restauracji, sali bankietowej w hotelu czy w klubie należy zadbać o spójną stylistykę w aranżacji przestrzeni, formy podania dań oraz rozplanowania miejsc przy stołach.
Nawiązywanie nowych kontaktów społecznych podczas imprezy jest istotną kwestią dla millenialsów, dlatego warto umożliwić gościom swobodny kontakt między sobą, czego miłym dopełnieniem będzie niekonwencjonalne menu. W tym przypadku szefowie kuchni mogą wykazać się kreatywnością i dostarczyć im kulinarnej rozrywki, np. w formie pokazu kuchni molekularnej. Potrawy mogą być połączeniem inspiracji z kuchni świata, nawiązując do multikulturalizmu, z którym utożsamiają się millenialsi. Kuchnia fusion czy jedzenie hybrydowe, czyli łączenie dwóch dań w jedno na pewno zaintryguje młodych gości.
Millenialsi nie kolekcjonują gadżetów i rzeczy, a wyjątkowe doświadczenia i wspomnienia, dlatego organizacja oryginalnej imprezy karnawałowej, podczas której będą mogli aktywnie uczestniczyć w szeregu niecodziennych atrakcji i dzielić się tym z bliskimi nie tylko w mediach społecznościowych, z pewnością przyciągnie tłumy młodych.
Zaplanuj niesztampowy wieczór karnawałowy w swojej restauracji i zrób wrażenie na pokoleniu millenialsów.
*Harris Poll, „Millenials. Fueling the experience economy”, https://eventbrite-s3.s3.amazonaws.com/marketing/Millennials_Research/Gen_PR_Final.pdf