Coraz więcej klientów — i coraz więcej lokali — korzysta z platform takich jak Pyszne.pl, Glodny.pl, Uber Eats czy Glovo. Chcesz wejść do świata dostaw? Tu znajdziesz 4 porady, które pomogą Ci wprowadzić restaurację na platformy oferujące zamawianie jedzenia na dowóz.
Zobacz, jak łatwo zarejestrować restaurację w aplikacji do zamawiania jedzenia
1. Wybierz platformy i nawiąż kontakt
Sprawdź oferty różnych aplikacji – najczęściej wystarczy zostawić swoje dane, by przedstawiciel firmy mógł skontaktować się z Tobą, dowiedzieć się więcej o Twoim biznesie i przedstawić Ci indywidualną wycenę.
Najczęściej, aby w pełni zarejestrować się w aplikacji do zamawiania jedzenia, będziesz musiał przedstawić:
- certyfikat bezpieczeństwa żywności,
- potwierdzenie adresu prowadzenia działalności,
- dane bankowe,
- dokumenty rejestrowe/podatkowe.
2. Sprawdź, czy posiadasz wszystko, co jest niezbędne do rozpoczęcia obsługi online, na przykład:
- połączenie z Internetem — niezbędne do działalności online,
- połączony z Internetem i zalogowany tablet/terminal POS od partnera dowozowego,
- opakowania do dań ciepłych i do dań zimnych na wynos/dowóz oraz torby,
- dobry dostęp do lokalu dla kurierów (zalecane jest wydzielenie specjalnego, czystego miejsca).
3. Dodaj swoje menu na dowóz. Pamiętaj o wyróżnieniu bestsellerów oraz stworzeniu promocji dostosowanych do profilu klientów i posiłku.
Zadbaj o dodanie do menu zdjęć i bannerów zwiększających interakcję i konwersję klientów.
- Z konkretną ofertą wiążą się określone pory czy okazje — jeśli lokal koncentruje się na posiłkach wieczornych, warto oferować większe zestawy przeznaczone dla co najmniej 2 osób. Jeśli jest to restauracja lunchowa, sprawdzą się zestawy lunchowe dla jednej osoby. Zastanów się, w jaki sposób restauracja obsługuje klientów obecnie, a jak jeszcze można by rozwinąć jej działalność, przygotowując oferty na inne okazje, takie jak „chwila dla siebie” albo „rodzinna kolacja”.
- Proponowane zestawy powinny być korzystniejsze cenowo niż zawarte w nich dania zamawiane osobno. To daje możliwość zwiększenia sprzedaży przez oferowanie dodatkowych czy bardziej opłacalnych pozycji z menu.