Wraz z dynamicznym rozwojem branży delivery, właściciele lokali ruszyli na podbój tego obiecującego rynku. Jeśli planujesz rozszerzenie swojej oferty o dowozy, warto poznać kilka popularnych mitów na ten temat.
Mit
Dowozy oznaczają większą sprzedaż i większy zysk Twojej firmy.
Fakt
Choć sprzedaż może wzrosnąć, firmy dowozowe pobierają opłaty za obsługę logistyczną, dostawę i obsługę klienta, co zmniejsza Twoją marżę.
Wskazówka: Obserwuj, dostosowuj się i negocjuj. Kontroluj marże na daniach z dowozem i odpowiednio reaguj. Możesz też spróbować wynegocjować z partnerem realizującym dostawy lepsze warunki i niższe prowizje.
Mit
Aby oferować jedzenie na dowóz online, potrzebujesz rozległej wiedzy technicznej.
Fakt
Większość platform dowozowych udostępnia prosty interfejs. Ważniejsze są zdolności operacyjne Twojego zespołu, które pozwolą mu obsłużyć dużą liczbę różnorodnych zamówień.
Wskazówka: Zadbaj o to, aby cały Twój zespół dobrze poznał wszystkie używane systemy dostawy i umiał z nich korzystać. Ważna jest też umiejętność pogodzenia realizacji zamówień na miejscu z tymi na wynos i na dowóz.
Mit
Obsługa zamówień na dowóz jest łatwa. To po prostu kolejny posiłek do wydania.
Fakt
Wymagania związane z dowozami mogą znacząco się różnić, co utrudnia przygotowanie i utrzymanie sposobu pracy.
Wskazówka: Korzystaj z wysokiej jakości składników pozwalających skrócić czas przygotowania. To da Ci więcej czasu na inne ważniejsze zadania. Na przykład zamiast przygotowywać puree ziemniaczane od podstaw, wypróbuj Puree ziemniaczane Knorr — w woku przygotujesz je w zaledwie 5 minut!
Mit
Jedzenie jest nietrwałe, więc niewiele opcji można oferować na dowóz.
Fakt
Masz do dyspozycji różne sposoby na zwiększenie trwałości dań, a także składniki, które lepiej znoszą transport.
Wskazówka: Korzystaj ze składników zwiększających trwałość dań. Na przykład zamiast używać świeżych pomidorów, które mogą szybko się zepsuć, wybierz Knorr Tomato Pronto Sos pomidorowy z kawałkami pomidorów i cebuli, który zapewni Ci ten sam intensywny smak bez dodatkowego wysiłku.
Jedzenie na dowóz to również dodatkowe koszty generowane przez konieczność zakupu odpowiednich opakowań. Pamiętaj, że w tym zakresie klienci mają coraz większe wymagania. Jest to związane przede wszystkim z rosnącą świadomością na temat ochrony środowiska. Więcej o zamiennikach dla plastikowych opakowań Twoich dań przeczytasz w artykule „Ekologiczna restauracja bez słomek, jednorazówek i plastiku. Jak to zrobić?”.