Wybierz do menu dowozowego takie potrawy, które najlepiej smakują w domowym zaciszu.
Podkreśl korzystny wpływ Twoich dań na odporność
- Zastanów się, które dania mogą zwiększać odporność organizmu i umieść je w jednej grupie na samym początku menu — najlepiej dodając atrakcyjny nagłówek, na przykład: „Wzmocnij swoją odporność”.
- W opisie dań menu na dowóz wymień te cechy, które decydują o ich dobroczynnym wpływie na układ odpornościowy.
- Następnie wypromuj swoje wzmacniające odporność menu we współpracy z platformami dostawy posiłków.
Zachęć klientów promocyjnymi zestawami
Klienci lubią atrakcyjne cenowo oferty, a w tej kategorii dominują zestawy promocyjne. Co więcej, ułatwiają one podejmowanie decyzji — klient otrzymuje gotową propozycję dania, napoju i dodatku zamiast wybierać je pojedynczo i w wyższej cenie.
Pamiętaj, aby wśród zestawów znalazły się propozycje dla grup różnej wielkości. Złotą zasadą tworzenia menu na dowóz jest ułatwianie decyzji. Chcemy, aby klient jak najszybciej przeszedł od wyboru dań do złożenia zamówienia, bez sprawdzania menu konkurencji.
Warto zaproponować co najmniej:
- Zestawy dla jednej osoby
- Zestawy dla dwóch osób
- Duże zestawy rodzinne dla 4–6 osób
Propozycje zdrowych i pożywnych posiłków na dowóz
Wszystkie z poniższych propozycji najlepiej komponują się z białym lub brązowym ryżem.
Zestaw europejski dla jednej osoby
Zupa:
Krem z buraków
Danie główne:
Jagnięcina w sosie własnym z warzywami
Napój:
Herbata pomarańcza z chili
Zestaw dla dwóch osób
Zupa:
Kremowa zupa dyniowa z brzoskwinią, dodatkiem mleka kokosowego i curry
Przystawka:
Tatar z łososia z gorczycą i Cremefine Fraiche
Danie główne:
Czerwone curry z kaczką, groszkiem cukrowym, dynią i boczniakami
Zestaw dla 4–6 osób
Zupa:
Ribollita – toskańska zupa z fasolą
Danie główne:
Filet z kurczaka w fasolce z bekonem w śmietankowym sosie z pieczarkami
Danie główne:
Policzki wieprzowe podane w kremowym sosie dijonnaise
Danie główne:
Gulasz z bakłażana i ciecierzycy
Daj klientom korzystającym z dowozu więcej niż oczekują
Menu na dowóz nie powinno być tylko cyfrową wersją Twojego menu dostępnego na miejscu lub na wynos. W walce o klienta dowozowego wszystko ma znaczenie. Oto kilka prostych porad:
- Wybierz dania, które można łatwo (i szybko!) dostarczyć.
- Dodaj zachęcające, apetyczne zdjęcia.
- Korzystaj z wysokiej jakości nieprzeciekających pojemników z Twoim logo.
- Organizuj promocje wraz z partnerskimi platformami dowozowymi.
- Zadbaj o szybką i punktualną dostawę.