Rozmowa to podstawa!
Choć nie zawsze masz czas na spotkanie z klientem, bez niego nie uda Ci się przygotować cateringu noworocznego, który wpisze się w oczekiwania firmowych gości. Dlatego poświęć chwilę swojemu klientowi jeszcze przed wysłaniem oferty. Ustal poniższe kwestie:
- GOŚCIE. Kim są osoby, które będą gośćmi spotkania firmowego? Czy są to dyrektorzy i osoby zarządzające, czy szeregowi specjaliści lub osoby zajmujące się produkcją lub magazynowaniem?
- STYL. Jaki ma być charakter imprezy firmowej? Czy klient oczekują eleganckiej kolacji serwowanej, czy też swobodnego bufetu z tradycyjnym menu?
- DEKORACJE. Czy są jasne wytyczne dotyczące mebli i dekoracji? Czy klient oczekuje świeżych kwiatów lub świec oraz innych elementów dekoracyjnych czy tylko estetycznych obrusów?
- OBSŁUGA. Jaki ma być poziom zaangażowania obsługi? Czy klient oczekuje obecności obsługi podczas cateringu firmowego, czy powinna ona aktywnie opowiadać o potrawach lub służyć pomocą w przypadku pytań?
- DIETY. Czy goście stosują alternatywne diety? Czy klient jest w stanie wskazać, ile osób nie je poszczególnych produktów – glutenu, laktozy, mięsa?
- WARUNKI. Jakie warunki techniczne panują w miejscu wydarzenia? Czy będziesz miał dostęp do prądu i bieżącej wody w pomieszczeniu dedykowanym imprezie firmowej?
Oferta cateringowa – wyróżnij się!
Na podstawie zdobytych informacji możesz przygotować ofertę cateringu noworocznego dopasowaną do Twojego klienta. Szczegółowo o tworzeniu oferty cateringowej pisaliśmy tutaj – a poniżej zebraliśmy kluczowe punkty oferty.
Przedstaw się
Zaprezentuj swoją firmę oraz sylwetkę szefa kuchni. Dzięki wskazaniu swoich kluczowych klientów, krótkiemu opisowi szefa kuchni oraz jego zdjęciu, staniesz się wiarygodnym partnerem w oczach klienta.
Przedstaw menu
Zanim przejdziesz do wylistowania dań, opisz krótko ich charakter. Często nazwy potraw nie będą wiele mówić klientom – za to informacja, czy są to wyrafinowane czy tradycyjne potrawy, będzie dla nich jasnym kierunkowskazem.
Zaproponuj dwa rodzaje menu i uwzględnij różne potrzeby dietetyczne gości. Warto opcje dietetyczne opisać – tak, aby klient miał jasność, co będą mogły zjeść osoby eliminujące różne produkty w potrawach.
Pokaż też zdjęcia zaproponowanych potraw, jeśli je posiadasz – lub formy bufetu, którą stosujesz.
Przedstaw dekoracje
Opisz, co oferujesz poza jedzeniem. Kolor obrusów i zastawy, dekoracje i świeże kwiaty, wybrane meble – wskaż to wszystko i najlepiej prześlij przykładowe zdjęcia. Bez nich trudno będzie klientowi wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała impreza firmowa.
Przedstaw koszty
Rozpisz klarownie kosztorys cateringu. Uwzględnij wszystkie koszty związane z potrawami, dekoracjami i obsługą. Wyróżnij je jednostkowo, a następnie pokaż sumę.
W trakcie cateringu…
Przede wszystkim bądź o czasie. Zarezerwuj tyle czasu na przygotowania, by catering był rozstawiony przed przyjściem pierwszych gości.
Szanuj ustalenia z klientem. Zapewnij mu to, co obiecałeś w ofercie – odpowiednią obsługę, dekoracje i podanie potraw.
W końcu, umów się na odebranie sprzętu. Nie przyjeżdżaj wcześniej – możesz wtedy trafić na końcówkę noworocznego spotkania. Postaraj się, by posprzątanie było jak najszybsze, ale też bardzo dokładne.
… i po cateringu
Wystawiłeś FV i Twoja rola się kończy? Niekoniecznie. Warto spędzić chwilę, aby porozmawiać z klientem po imprezie firmowej. Zapytaj, co mu odpowiadało, a co warto poprawić. To dla Ciebie ważna informacja, dzięki której możesz wciąż ulepszać swoją ofertę.
Dowiedz się też, czy możesz wykorzystać logo klienta i pochwalić się zdjęciami z wydarzenia. Bez jego zgody nie powinieneś tego robić – to naruszenie dobrych praktyk, a niekiedy prawa. I chwal się – to było udane spotkanie noworoczne!