Wybierz grupę osób, która przynosi największe korzyści dla Twojej restauracji – i zastanów się, co chcieliby wiedzieć o Twoim lokalu oraz jakiego języka używają. Zupełnie inaczej będziesz prowadził profil dla nastolatków z dużych miast, inaczej dla osób w średnim wieku z niewielkich miasteczek, inaczej dla rodziców z małymi dziećmi, a inaczej dla zamożnych turystów.
Facebook jest coraz częściej dla gości restauracji tym, czym niegdyś była strona internetowa. To na profilu sprawdzają dokładny adres, godziny otwarcia oraz aktualne menu. Pamiętaj, żeby te dane były zawsze poprawne. Informuj też w postach, jeśli wystąpi awaria lub planujesz zamknięcie lokalu.
Nigdy nie ignoruj wiadomości prywatnych gości i odpisuj jak najszybciej. Coraz więcej osób korzysta z Facebooka jak z telefonu i przez wiadomości pyta o dostępność dań, występowanie alergenów czy prosi o rezerwację stolika.
Wystarczy jeden post dziennie, a co najwyżej dwa – byle miały inną tematykę. Jeśli Twoi obserwujący zobaczą na swojej tablicy kilka postów profilu Twojej restauracji pod rząd i uznają je za nieciekawe, zirytują się i szybko „odlajkują” profil.
To zdjęcia przyciągają nasz wzrok – zwłaszcza na profilach restauracji. O tym, że dobre zdjęcia jedzenia można zrobić nawet zwykłym telefonem pisaliśmy w artykule Tajniki fotografowania potraw. Jednak nie musisz wstawiać wyłącznie zdjęć jedzenia. Mogą to być zdjęcia sali, prac w kuchni czy obsługi kelnerskiej.
Facebook i Instagram nie służą do tego, żeby się chwalić. Mają pomóc Ci wejść w dialog z Twoimi gośćmi. Dlatego mów mniej o sobie, a więcej pytaj swoich obserwujących – co chcieliby zjeść w Twoim lokalu, jakie są ich ulubione dania lub jakie są ich najlepsze doświadczenia restauracyjne?
Równie ważne jest odpowiadanie na komentarze i recenzje, zwłaszcza negatywne. O tym, jak to robić, pisaliśmy w artykule Sztuka przyjmowania zażalenia.
Facebook mocno ogranicza zasięgi kont firmowych. Aby zaistnieć, potrzebna jest odpowiednia promocja. Możesz sponsorować posty i tworzyć kampanie reklamowe, informować o nowościach w lokalnych grupach kulinarnych, współpracować z blogerami restauracyjnymi.
W restauracji dużo się dzieje – a goście chcą oglądać właśnie to, co za kulisami. Dzięki transmisjom na żywo oraz InstaStories możesz pokazać, jak szef kuchni przygotowuje pokazowe dania, poznać gości z obsługą oraz przeprowadzić ich przez wirtualną wycieczkę po kuchni.