Oto kilka prostych zasad, o których należy pamiętać, publikując informacje o swoim lokalu:
Co robić:
- Trzeba poznać specyfikę platformy, z której się korzysta. Twitter jest mniej wizualny niż Instagram, więc treści należy odpowiednio dopasować.
- Używaj języka i tonu odpowiedniego dla każdej platformy społecznościowej. Facebook jest na luzie, na Instagramie używaj hashtagów, a na Twitterze streszczaj się do minimum. Obserwuj liderów i ludzi z branży, którzy mogą cię inspirować, podpatruj, jak promują siebie i swoje potrawy.
- Stosuj w swoich postach #hashtagi popularne wśród miłośników sztuki kulinarnej i pasujące do twoich dań, jak na przykład #instagood #restauracja #foodphoto #daniednia. Dzięki temu będzie łatwiej znaleźć twoje dania.
- Kreuj tożsamość swojego lokalu. Zacznij od hashtagu, #nazwatwojegolokalu
- Miej świadomość swojej marki i zachowuj się konsekwentnie. Ważne jest być kreatywnym, ale wygląd i klimat twojego lokalu powinny być wyczuwalne w każdym zdjęciu i poście.
Czego nie robić:
- Nie rób tego sam. Czytaj i obserwuj, co robią w branży inni, podobni do ciebie, i bierz to pod uwagę tworząc własny profil na mediach społecznościowych.
- Nie twórz długich postów. Pamiętaj, aby były krótkie, treściwe i sympatyczne. Tak jak i ty, inni też nie mają za wiele czasu.
- Nie przesadzaj z używaniem #hashtagów.
- Nie ignoruj swoich fanów. Media społecznościowe nie bez powodu zostały tak nazwane – nie zaniedbuj konwersacji z aktualnymi i przyszłymi klientami.
Przeczytaj artykuł Tajniki fotografowania potraw i dowiedz się jak dzielić się najlepszymi zdjęciami w mediach społecznościowych, #bezfiltra.
Zapisz się do newslettera
Już dziś zapisz się do naszego newslettera, aby być na bieżąco z informacjami ze świata gastronomii. Otrzymasz co miesiąc najświeższe przepisy, informacje o konkursach oraz inspirujących filmach i artykułach stworzonych przez szefów kuchni z całego świata. Niech nic Cię nie ominie!