Promocja restauracji – 9 pomysłów

Podziel się wiedzą
Coraz więcej osób nie tylko chodzi do restauracji, ale też interesuje się gotowaniem, produktami oraz technikami kulinarnymi. I coraz lepiej gotuje w domu. Dlatego ciekawym pomysłem na promocję restauracji jest podzielenie się przepisami lub swoją wiedzą gastronomiczną z gośćmi.
Przykłady: warsztaty kulinarne, przepisy umieszczane w mediach społecznościowych, instruktażowe filmy wideo z przygotowania dania.

Zniżka rodzinna
Dla wielu rodzin wyjście do restauracji to duże koszty – wszak trzeba kupić kilka dań i zapłacić za nie z jednego portfela. Dlatego zniżka dla rodzin to świetny pomysł, aby zachęcić je do częstszych wizyt.
Przykład: danie dla dziecka 50% taniej.

Promocja restauracji 3+1
Wprowadzenie promocji polegającej na podaniu jednej porcji gratis przy zamówieniu trzech to potężne narzędzie, gdy chce się zwiększyć liczbę gości odwiedzających lokal.

Zaproś świętujących
Każdy lubi upominki – zwłaszcza otrzymywane podczas świętowania ważnych dla siebie dni. Dlatego warto włączyć się w świętowanie razem z gośćmi i podkreślić wagę ich dnia. Będą zachwyceni!
Przykłady: darmowy deser z okazji urodzin, imieninowa zniżka, dwa kieliszki szampana podczas zaręczyn.

Wykorzystaj potencjał świąt
Zaproponuj zniżkę na wybrane danie przygotowane specjalnie z konkretnej okazji lub dodaj coś kojarzącego się ze świętem do zamówienia.
Przykłady: trufle dla mam na Dzień Matki, zniżka na dania z dynią z okazji Halloween.

Wesprzyj lokalne wydarzenie
Lokalne wydarzenia to arena, na której możesz dać się poznać potencjalnym gościom. Uczestnictwo w nich to sposób na bezpośrednie zaproszenie nowych osób do swojej restauracji.
Przykłady: targi jedzeniowe, jarmarki świąteczne, wydarzenia muzyczne i sportowe.

Zaproś psy na ucztę
Psy są mile widziane w Twoim lokalu? To świetnie. Na pewno udostępniasz im świeżą wodę – ale możesz pójść też krok dalej. Właściciele psów będą zachwyceni, jeśli dla swojego czworonoga otrzymają miseczkę z przysmakami. Możesz liczyć na wiele postów w mediach społecznościowych i na opinie od lokalnych blogerów.

Wejdź we współpracę z inną restauracją
Dlaczego miałbyś współpracować z konkurencją? Po to, by zwiększyć liczbę osób, które dowiedzą się o Twoim lokalu. Zostanie on im polecony przez restaurację, którą lubią – to sygnał, że i u Ciebie zjedzą potrawy, z których będą zadowoleni.
Przykład: jedno danie od szefa kuchni z innej restauracji.

Zrób kolację charytatywną
Budowanie wizerunku poprzez wspieranie potrzebujących to jedna z dróg, którą możesz przyjąć. Pomogą Ci w tym kolacje charytatywne, z których zysk przekażesz na wybrany wcześniej cel. Dobrze, żeby był on medialny, aktualnie dyskutowany i rozpoznawalny wśród gości.