1.FANPAGE RESTAURACJI NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE — JAK ULEPSZYĆ SWÓJ PROFIL:
- ZDJĘCIE PROFILOWE: Użyj logotypu restauracji.
- STRONA INTERNETOWA: Dodaj link do strony internetowej restauracji.
- MENU: Udostępnij menu.
- PRZYCISKI: Dodaj przyciski skrótów, dzięki którym użytkownicy będą mogli szybko zarezerwować stolik lub wyświetlić menu.
- TREŚCI: Zamieszczaj wyłącznie treści wysokiej jakości.
- SPÓJNOŚĆ: Pamiętaj o zachowaniu spójnego stylu, na przykład w zakresie publikowanych treści i rejestru wypowiedzi.
![chef plating burger chef plating burger](/wiedza/biznes-gastronomiczny/marketing-restauracji/social-media-w-restauracji-i-gastronomii-wskazowki-i-porady/jcr:content/parsys/set2/row3/span4/image_432515957.img.jpg/1592916569961.jpg)
2. FACEBOOK I INSTAGRAM — JAK ZWIĘKSZYĆ AKTYWNOŚĆ I ZAANGAŻOWNIE SPOŁECZNOŚCI:
- HASZTAGI: Hasztagi zwiększają zasięgi. Do każdego postu możesz dodać ich nawet 11.
- POLUBIENIA: Zostawiaj polubienia przy treściach innych użytkowników. Zwykle jedno zostawione polubienie przekłada się na jedno otrzymane.
- WZMIANKI: Oznaczaj innych kucharzy i restauracje, aby zwiększyć widoczność.
- KOMENTARZE: Komentuj zdjęcia na innych branżowych kontach.
- KONKURSY: Co dwa tygodnie lub co miesiąc zorganizuj konkurs.
- WIDEO NA ŻYWO: Włącz wideo na żywo do swojej strategii komunikacji w mediach społecznościowych.
- MODERACJA I ODPOWIEDZI: Moderuj wszystkie komentarze — wyciągaj wnioski z tych konstruktywnych i ukrywaj te szkodliwe.
- OZNACZENIA GEOGRAFICZNE: Oznaczaj lokalizacje, zwłaszcza swojej restauracji, we wszystkich treściach zamieszczonych na swoim profilu.
![instagram log in instagram log in](/wiedza/biznes-gastronomiczny/marketing-restauracji/social-media-w-restauracji-i-gastronomii-wskazowki-i-porady/jcr:content/parsys/set3/row3/span4/image_1449819238.img.jpg/1592916585878.jpg)
3. ANALIZA SOCIAL MEDIA – ŚLEDŹ I WYCIĄGAJ WNIOSKI Z ZEBRANYCH DANYCH:
- HARMONOGRAM: Wyższe wskaźniki aktywności występują zwykle w środy, czwartki i wtorki.
- DANE DEMOGRAFICZNE: Dbaj zarówno o mężczyzn, jak i o kobiety, ponieważ obie grupy użytkowników są niemal tak samo aktywne.
- DANE DEMOGRAFICZNE: Zwrócenie się ku młodszym odbiorcom pomoże zwiększyć popularność Twoich postów.
- STATYSTYKI ORGANICZNE: Wykorzystaj statystyki organiczne na stronie Instagram > Statystyki lub Facebook > Statystyki, aby lepiej zaplanować płatną promocję.
![google analytics dashboard google analytics dashboard](/wiedza/biznes-gastronomiczny/marketing-restauracji/social-media-w-restauracji-i-gastronomii-wskazowki-i-porady/jcr:content/parsys/set4/row3/span4/image_1449819238_cop.img.jpg/1592916621882.jpg)
4. REKLAMA W MEDIACH SPOŁECZNOŚIWYCH— WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE REKLAM NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE:
- UMIEJSCOWIENIE REKLAM: Użyj opcji Umiejscowienia reklam w Menedżerze reklam, aby dostosować umiejscowienie reklam do swoich celów.
- TEST A/B: Wykonaj porównanie dwóch wersji reklamy, aby wybrać tę, która lepiej spełnia wymagania i oczekiwania użytkowników.
- WĄSKIE TARGETOWANIE: Kieruj swoje treści do konkretnych odbiorców, np. osób z branży, miłośników jedzenia i tak dalej.
- OPTYMALIZACJA I PROMOWANIE TREŚCI: Optymalizuj działania, aby promować treści, które zapewniają najlepsze wyniki.
- ANALIZA KONKURENCJI: Bądź na bieżąco z tym, co robią twoi konkurenci.
![facebook business manager facebook business manager](/wiedza/biznes-gastronomiczny/marketing-restauracji/social-media-w-restauracji-i-gastronomii-wskazowki-i-porady/jcr:content/parsys/set5/row3/span4/image_528172064.img.jpg/1592916636409.jpg)